Massachusetts


Words & Music by Barry Gibb, Robin Gibb and Maurice Gibb
Performed by The Bee Gees
From their album, "Best of Bee Gees" and other compilation albums



名曲度 ☆☆☆☆☆


邦題 「マサチューセッツ」 (ビージーズ





Feel I'm goin' back to Massachusetts,
マサチューセッツに帰ろうかって感じになった
Something's telling me I must go home.
何かがぼくに告げている、帰るべきだと
And the lights all went out in Massachusetts
マサチューセッツの明かりが、すべて消えた、
あの日、
The day I left her standing on her own.
ぼくは彼女をひとりきりにして出て来てしまった



Tried to hitch a ride to San Francisco,
サンフランシスコまでヒッチハイクをしようと思ったんだ
Gotta do the things I wanna do.
自分がやりたいことをやるべきだってね
And the lights all went out in Massachusetts
そしてマサチューセッツの明かりがすべて消え
They brought me back to see my way with you.
その明かりがきみとの道を見えるように、
ぼくを連れ戻してくれた



Talk about the life in Massachusetts,
マサチューセッツの暮らしを話そう
Speak about the people I have seen,
ぼくが会った人たちのことを喋ろう
And the lights all went out in Massachusetts
そしてマサチューセッツの灯がすべて消えて
And Massachusetts is one place I have seen.
マサチューセッツは、
ぼくが見てきた土地のひとつになった



I will remember Massachusetts...
ぼくはマサチューセッツを思い出すだろう
I will remember Massachusetts...
ぼくはマサチューセッツを思い出すことだろう




Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞