Purple Rain

Words & Music by Prince.
1984年発表)



(原題直訳 「紫の雨」)


Performed by Prince.



歌詞は、次のURLから
http://www.lyricsdepot.com/prince/purple-rain.html



名曲度 ☆☆☆




邦題 「パープル・レイン」 (プリンス)






I never meant 2 cause u any sorrow
悲しませようなんつーつもりは全然ない
I never meant 2 cause u any pain
苦しめようなんつーつもりも全然ない
I only wanted 2 one time see u laughing
ぼくはただきみが笑っているのを見れるあるひとときがほしいだけ
I only wanted 2 see u laughing in the purple rain
紫の雨の中で笑いこけてるきみのことを見たいだけ




Purple rain, purple rain
パープル・レイン、パープル・レイン
Purple rain, purple rain
パープル・レイン、紫の雨




I only wanted 2 see u bathing in the purple rain
紫の雨で水浴びをするっつーきみを見たいだけ
I never wanted 2 be your weekend lover
週末だけの愛人なんかになってもらおうっつーんじゃない
I only wanted 2 be some kind of friend
ぼくはただきみつー人とある種のお友達になりたいだけ
Baby, I could never steal u from another
でもさあ、他のヤツからきみをかっさらうわけにはいかないよ
It's such a shame our friendship had 2 end
そんなムチャしたら、ぼくらの友情もおしまいさ




Purple rain, purple rain
パープル・レイン、パープル・レイン
Purple rain, purple rain
パープル・レイン、紫の雨







Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞





∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮



ラストのこの曲は、付録の蛇の足かな
今夜はこれでログオフになりますので、
みなさん、よい夜をお過ごし下さい。
And warm one especially for you !