Tuesday Morning

Words & Msic by Spider Stacy.
(1993年発表)




(原題直訳 「火曜日の朝」)



Performed by Pogues.

You can listen to The Pogus album, "Waiting for Herb".
「ウェイティング・フォー・ハーブ」 (ポーグス)


歌詞は、次のURLから
http://www.lyricsdownload.com/pogues-tuesday-morning-lyrics.html



名曲度 ☆



邦題 「チューズデイ・モーニング」 (ポーグス)





Too many sad days
あまりに多くの悲しい日々
Too many Tuesday mornings
すごくたくさんの火曜日の朝
I thought of you today
きょう、ぼくはきみのことを思っている
I wished it was yesterday morning
これがきのう朝だったらと思いながら
I thought of you today
きょう、ぼくはきみのことを思っている
I dreamt you were dressed in mourning
きみが喪服を着ている夢を見たんだ




But I knew that you
だけど、ぼくにはわかったよ
WIth your heart beating
きみの心臓は脈打ち
And your eyes shining
きみの瞳も輝いてた
Would be dreaming of me
きみはぼくの夢を見てるんだって
Lying with you
きみと一緒によこになってるぼくの
On a Tuesday morning
火曜日の朝の




I fell through the window
ぼくは窓から飛び降りた
And I found that I was still breathing
でも、自分がまだ息をしてるのがわかったよ
I thought of tomorrow
ぼくは明日を考えていた
And the fear that you might leave me
それと、きみがぼくをおいていってしまうのではないかという不安を
I thought of tomorrow
ぼくは明日のことを考えてたんだ
And I wished it was Monday morning
そして、これが月曜の朝のことならなあと思ってた。




Turn your face from me
きみが顔をそむけたら
And I will cover myself with sorrow
そしたら、ぼくは悲しみの中に逃げ込むだろう
Bring hell down upon me
地獄をぼくの上にのせて
I will surrender my heart to sorrow
ぼくのハートを悲しみに明け渡そう
Bring hell down upon me
地獄をぼくの上にのせて
And I will say goodbye tomorrow
そして明日に別れを告げよう




Translated into japanese tonight by komasafarina.訳詞