Little Child

Words & Music by John Lennon and Paul McCartney.
(1963年発表)






(原題直訳 「小さな子供」)







歌詞は、次のURLから、
http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Little-Child-lyrics-The-Beatles/F14BA02ED19B97A548256BC200128082








From The Beatles album, "With The Beatles".


名作アルバム度 ☆☆☆☆



「ウィズ・ザ・ビートルズ」 (ビートルズ







名曲度 ☆







邦題 「リトル・チャイルド」 (ビートルズ









Little child, little child,
小さな子供、小さな子供
Little child, won't you dance with me?
かわいい子供、ぼくと一緒に踊らないかい?
I'm so sad and lonely,
ぼくはひどく悲しくて、寂しくて
Baby take a chance with me.
ベイビー、ぼくと一緒にチャンスをつかもうよ




If you want someone to make you feel so fine,
もし、きみが
誰かすごくいい気分にしてくれる人が欲しいんだったら
Then we'll have some fun
それなら、ぼくたち、楽しくやれるぜ
When you're mine, all mine,
きみがぼくのものになってくれたら、
すっかりぼくのものになったときには
So come, come on, come on.
さあ、おいで、おいでよ、おいでったら




Little child, little child,
小さな子供、小さな子供
Little child, won't you dance with me?
かわいい子供、ぼくと一緒に踊らないかい?
I'm so sad and lonely,
ぼくはひどく悲しくて、寂しくて
Baby take a chance with me.
ベイビー、ぼくと一緒にチャンスをつかもうよ




When you're by my side,
きみがぼくのよこにいてくれたら
You're the only one,
きみはただひとりの人
Don't run and hide,
逃げたり、隠れたりしないで
Just come on, come on,
ほら、おいでよ、おいで
So come on, come on, come on.
そうだよ、カモン、おいでよ、おいでったら









Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞 042309










∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮









【Years Ago−Go!】





お、1年前ワールドの戦争もどやら終結のようですね・・・・・!?







(1年前のエントリーを Playback♪)







・「平和の誓い」 (キングストン・トリオ)

http://d.hatena.ne.jp/komasafarina/20060303








(2年前のエントリーも Playback♪)







・「リチャードに会った日」 (ジョニ・ミッチェル

http://d.hatena.ne.jp/komasafarina/20050303