20th Century Boy

Words & Music by Marc Bolan,
(1973年発表)






(原題直訳 「20世紀少年」)





Performed by T. Rex.


You can listen to Marc Bolan & T.Rex compilation,
"20th Century Boy: The Ultimate Collection".
推奨アルバム度 ☆☆☆☆☆

(Tレックス)




And you can listen to T.Rex compilation, "Great Hits 1972-1977".
推奨アルバム度 ☆☆☆☆☆

「グレイト・ヒッツ」 (T.レックス)






歌詞は、次のURLから
http://www.lyrics-for.com/t%20rex-20th%20Century%20Boy--lyrics.html






名曲度 ☆☆☆






邦題 「20センチュリー・ボーイ」 (T・レックス)










Oow
ワォッ
Friends say it's fine,
友達が、あれは見事だって言ってるんだ
Friends say it's good
友達たちが、あれはいいよって言ってるんだ
Ev'rybody says it's just like Robin Hood
誰も彼もが
こりゃあ、まるでロビン・フッドみたいだぜって言うんだよ
I move like a cat, charge like a ram
ぼくは猫みたいに動いて、雄羊みたいにつっかかって
Sting like a bee,
蜂のように刺すんだ
Babe I wanna be your man
ねえ、ぼくはきみのオトコになりたいな
Well it's plain to see
うん、それは見ればわかるんだって
You were meant for me, yeah
きみがもしぼくのための人だとしたらね、うん
I'm your boy, your 20th century toy
ぼくはきみの坊やだぜ
きみの20世紀のオモチャなのさ




Friends say it's fine,
友達たちが言うんだ
こいつはすばらしいって
My friends say it's good
ぼくの友達たちが言ってるんだよ
これはいいぜって
Ev'rybody says it's just like Robin Hood
誰も彼もが言うんだよ
こりゃあ、まるでロビン・フッドみたいだぜって
Fly like a plane, drive like a car
飛行機みたいに飛んで、クルマみたいに走らせて
Ball like a hen,
雌鶏みたいにバカ騒ぎ
Babe I wanna be your man - oh
ねえ、ぼく
きみのオトコになりたいなあ、おゝ
Well it's plain to see
そうだよ、見てりゃわかるさ
You were meant for me, yeah
きみがぼくのための人だとしたらね、イェー
I'm your toy, your 20th century boy
ぼくはきみのオモチャだよ
きみの20世紀の坊やだぜ




20th century toy,
20世紀のオモチャ
I wanna be your boy
ぼくはきみの坊やになりたい
20th century toy,
20世紀のオモチャ
I wanna be your boy
ぼくはきみの坊やになりたいんだ
20th century toy,
20世紀のオモチャ
I wanna be your boy
ぼくはきみの坊やになりたいな
20th century toy,
20世紀のオモチャ
I wanna be your boy
ぼくはきみの坊やになりたいんだ




Friends say it's fine,
友達が言ってるんだ
これはステキだって
Friends say it's good
友達たちが言ってるのさ
こいつはいいぞって
Ev'rybody says it's just like Robin Hood
みんなが言うんだ
これじゃまるでロビン・フッドみたいだって
Move like a cat, charge like a ram
猫みたいに動いて、雄羊みたいにつっかかって
Sting like I feel,
自分が感じるままに刺すんだぜ
Babe I wanna be your man
ねえ、ぼくはきみのオトコになりたいなあ
Well it's plain to see
まあね、それは見ればわかるって
You were meant for me, yeah
きみがぼくのための人だとしたらね、そうさ
I'm your toy, your 20th century boy
ぼくはきみのオモチャだぜ
きみの20世紀の坊やなんだ




20th century toy,
20世紀のオモチャ
I wanna be your boy
ぼくはきみの坊やになりたいな
20th century toy,
20世紀のオモチャ
I wanna be your boy
きみの坊やになりたいんだ
20th century toy,
20世紀のオモチャだぜ
I wanna be your toy
ぼくはきみのオモチャになりたいのさ
20th century boy,
20世紀の少年
I wanna be your toy
きみのオモチャになりたいぜ









Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞











∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮






【Years Ago−Go!】




(1年前のエントリーを Playback♪)





・「アイ・シャル・ビ・リリースト」 (ボブ・ディラン

http://d.hatena.ne.jp/komasafarina/20060117







(2年前のエントリーも Playback♪)





・「ドクター・ロバート」 (ビートルズ
・「マーサ・マイ・ディア」 (ビートルズ

http://d.hatena.ne.jp/komasafarina/20050117