Yellow Submarine


Words & Music by John Lennon and Paul McCartney.
(1966年発表)




(原題直訳 「黄色い潜水艦」)




Performed by The Beatles.

You can listen to The Beatles album, "Revolver".
名作アルバム度 ☆☆☆☆☆

リボルバー」 (ビートルズ



Also you can listen to the original film soundtrack, "The Yellow Submarine".
名作アルバム度 ☆☆☆☆

「イエロー・サブマリン」 (サウンドトラック)





歌詞は、次のURLから
http://members.tripod.com/~taz4158/yellow.html






名曲度 ☆☆☆





邦題 「イエロー・サブマリン」 (ビートルズ








In the town where I was born
ぼくが生まれた町に
Lived a man who sailed to sea
ひとりの海の男が住んでいた
And he told us of his life
そして、その彼がぼくらに
自分の暮らしを語って聞かせてくれたんだ
In the land of submarines
潜水艦の中の話なんだ




So we sailed up to the sun
というわけで、ぼくたちは太陽に向かって出航した
Till we found a sea of green
やがて碧の海が見えてくる
And we lived beneath the waves
そう、ぼくらは波の下で暮らしたんだ
In our yellow submarine
われらが黄色い潜水艦の中さ




We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中で暮らしてる
Yellow submarine, yellow submarine
黄色い潜水艦、黄色い潜水艦
We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中で生きている
Yellow submarine, yellow submarine
黄色い潜水艦、イエロー・サブマリン




And our friends are all aboard
そう、ぼくらの友人は全員乗艦している
Many more of them live next door
そのほとんどがすぐとなりの船室で暮らしてるんだ
And the band begins to play
そして、楽隊が演奏をはじめるのさ♪




We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中に住んでいる
Yellow submarine, yellow submarine
黄色い潜水艦、黄色い潜水艦
We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中で暮らしてる
Yellow submarine, yellow submarine
イエロー・サブマリン、イエロー・サブマリン




(spoken)
(セリフ)

"Full speed ahead Mr. Boatswain, full speed ahead"
「ボーツェンくん、全速前進だ、全速前進」
"Full speed ahead it is, Sgt."
「全速前進します、軍曹」
"Cut the cable, drop the cable"
「ケーブル切断、ケーブル投下」
"Aye, Sir, aye"
「了解しました、アイアイサー」
"Captain, captain"
「艦長、艦長」




As we live a life of ease
ぼくらは呑気な生活を送っているので
Every one of us has all we need
自分たちが必要とするものは
全部、ぼくらの誰もが持っている
Sky of blue and sea of green
蒼い空に、碧の海
In our yellow submarine
われらが黄色い潜水艦の中




We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中で生きている
Yellow submarine, yellow submarine
黄色い潜水艦、黄色い潜水艦
We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中に住んでいる
Yellow submarine, yellow submarine
黄色い潜水艦、イエロー・サブマリン
We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中で暮らしてる
Yellow submarine, yellow submarine
黄色い潜水艦、黄色い潜水艦
We all live in a yellow submarine
ぼくらはみんな黄色い潜水艦の中で生きている
Yellow submarine, yellow submarine
イエロー・サブマリン、イエロー・サブマリン






Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞







∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮







【A Year Ago−Go!】



(1年前のエントリーを Playback♪)



ビートルズ、1年まえとのダブルプレーです♪



・「恋のアドバイス」 (ビートルズ

・「ミスター・プレザント」 (キンクス

http://d.hatena.ne.jp/komasafarina/20050606