My Sunday Feeling

Words & Music by Ian Anderson.
(1968年発表)




(原題直訳 「わたしの日曜日の気分」)




From Jethro Tull album, "This Was".
名作アルバム度 ☆☆☆☆

「日曜日の印象」 (ジェスロタル)





歌詞は、次のURLから
http://www.collecting-tull.com/Albums/Lyrics/ThisWas.html#MySundayFeeling




名曲度 ☆





邦題 「日曜日の印象」 (ジェスロ・タル








My Sunday feeling is coming on over me.
ぼくの日曜日の気分がのしかかってくる
My Sunday feeling is coming on over me,
ぼくの日曜日の気分がぼくにのしかかってくる
Now that the night is over.
もう夜は終わってしまった
Got to clear my head so I can see.
頭をすっきりさせて、ちゃんとはっきりさせないと
Till I get to put together,
しっかりまとまりをつけないと
That old feeling won't let me be.
あのいつもの感じがぼくを放してくれない




Won't somebody tell me where I laid my head last night?
誰か、昨晩ぼくがどこに頭をよこたえていたのか、教えてくれないか?
Won't somebody tell me where I laid my head last night?
昨晩、ぼくがどこに頭をよこたえていたのか
誰かぼくに話してくれないか?
I really don't remember,
本当に覚えていないんだ
But with one more cigarette and I think I might.
でも、煙草をもう1本吸えば、わかるかもしれないと思うけど
Till I get to put together,
きちんとはっきりしてこないと
Well that old feeling can't get me right.
うん、あのいつもの感じがもどってこない




Need some assistance, have you listened to what I said?
ちょっと助けが必要だな、ぼくが言ったこと、聞いてたかい、きみ?
Need some assistance, have you listened to what I said?
ちょっと助けが要るんだ、きみ、ぼくが言ったこと、聞いてたかい?
Oh, I don't feel so good.
あゝ、まるで気分がよくないんだ
Need someone to help me to my bed.
誰かぼくを寝かしつけてくれる人が必要だ
Till I get to put together,
ちゃんとはっきりさせられないと
That old feeling is in my head.
頭の中がいつものあの感じになったままだ







Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞