Do You Believe in Magic

Words & Music by John Sebastian.
(1965年発表)



(原題直訳 「きみは魔法を信じるかい?」)



Performed by The Lovin' Spoonful.



You can listen to hteir album, "Do You Believe in Magic"
名作アルバム度 ☆☆☆☆☆

「魔法を信じるかい?」 (ラヴィン・スプーンフル



歌詞は、次のURLから
http://ntl.matrix.com.br/pfilho/html/lyrics/d/do_you_believe_in_magic.txt


名曲度 ☆☆☆☆☆



邦題 「魔法を信じるかい?」 (ラヴィン・スプーンフル







Do you believe in magic in a young girl's heart
きみは魔法を信じるかい?
若い女の子の心に作用するんだ
How the music can free her, whenever it starts
音楽ってものが、いつでも鳴りはじめるだけで
どれだけ女の子を自由にすることか
And it's magic, if the music is groovy
そう、それは魔法なんだ
もし音楽がご機嫌なら
It makes you feel happy like an old-time movie
まるで大昔の映画みたいに人を幸せな気分にしてくれる
I'll tell you about the magic, and it'll free your soul
その魔法について、ぼくが教えてあげるよ
きみの魂が自由になっちゃうぜ
But it's like a kind of telling a stranger 'bout rock and roll
でも、それって、よその国の人に
ロックンロールのことを話して聞かせようとするようなものだけどね。




If you believe in magic don't bother to choose
もし、きみが魔法を信じるんだったら、
選り好みはいらないよ
If it's jug band music or rhythm and blues
ジャグバンド・ミュージックとかリズム&ブルースだったら
Just go and listen it'll start with a smile
即、聴くべし
はじまると同時に笑顔になるよ
It won't wipe off your face no matter how hard you try
どんなに無理して頑張っても、表情が崩れてしまう
Your feet start tapping and you can't seem to find
How you got there, so just blow your mind
いつのまにか、
脚がトントンと拍子をとりはじめているのがわかるだろう
いつのまにかそうなっていたんだもの
そうさ、われを忘れてしまうがいい




If you believe in magic, come along with me
もし魔法を信じるんだったら、ぼくと一緒においでよ
We'll dance until morning 'til there's just you and me
朝まで踊ろう、
あたりにきみとぼくしかいなくなるまで
And maybe, if the music is right
それで、たぶん、その音楽が正解だったら
I'll meet you tomorrow, sort of late at night
あしたもきみと会おうよね、夜の遅い時間とかにさ
And we'll go dancing, baby, then you'll see
それでふたりで踊りに行こう、ねえ、そうすりゃわかるよ
How the magic's in the music and the music's in me
音楽っていう魔法がどんなものかってことや
その音楽がぼくの中にもあるんだってことがね




Yeah, do you believe in magic
そうさ、きみは魔法って信じてる?
Yeah, believe in the magic of a young girl's soul
そう、若い女の子の魂に働く魔法を信じてごらん
Believe in the magic of rock and roll
ロックンロールっていう魔法を信じてみなよ
Believe in the magic that can set you free
きみを自由にしてしまう魔法を信じるんだ
Oh, talking 'bout magic
あゝ、魔法のことを話してるんだ




Do you believe like I believe
きみもぼくが信じているみたいに信じるかい?
Do you believe in magic
魔法をしっかり信じるかい?
Do you believe like I believe
きみもぼくが信じてるみたいに
Do you believe, believer
信じちゃってる人なのかい?
Do you believe like I believe
きみもぼくが信じているみたいに信じるかい?
Do you believe in magic
魔法を信じちゃっているのかい?







Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞