Artists Only

Words & Music by David Byrne.
(1978年発表)



(原題直訳 「芸術家だけ」)



From Talking Heads album,
"More Songs About Buildings And Food".
名作アルバム度 ☆☆


「モア・ソングス」 (トーキングヘッズ)



歌詞は、次のURLから
http://www.nanuq.com/ashleigh/lyrics/a/artists_only.html



名曲度 ☆



邦題 「アーティスト・オンリー」 (トーキング・ヘッズ






I'm painting, I'm painting again.
ぼくは絵を描いている、また絵を描いている
I'm painting, I'm painting again.
絵を描いてるんだ、また絵を描いてる
I'm cleaning, I'm cleaning again.
ぼくは掃除をしている、また掃除をしている
I'm cleaning, I'm cleaning my brain.
掃除をしてるんだ、ぼくの頭をきれいにしている




Pretty soon now, I will be bitter.
もう少ししたら、ぼくはピリピリしてくる
Pretty soon now, will be a quitter.
もう少ししたら、
すぐに投げ出す意気地無しになってしまう
Pretty soon now, I will be bitter.
もう少ししたら、ぼくは扱いにくくなる
You can't see it 'til it's finished
これができあがるまで、きみにはわからないさ




I don't have to prove...that I am creative!
証明なんかすることない、自分がクリエイティヴだなんて
I dont' have to prove...that I am creative!
証明なんかすることない、自分が創造的だなんて
All my pictures are confused
ぼくの絵は全部混乱している
And now I'm going to take me to you.
そして、いま、
ぼくはみんなのところへ
自分を連れて行こうとしているんだ





Translated into Japanese tonight by komasafarina.訳詞






∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮∮





(写真のアルバム・カバーは、何枚ものポラロイド写真をジグソーパズルのようにしてメンバーの姿を再現したもの。Ain't it アーティスティック!?)